Dag 4 Bangalore - Reisverslag uit Bangalore, India van Marnix Gymnasium India 2017 - WaarBenJij.nu Dag 4 Bangalore - Reisverslag uit Bangalore, India van Marnix Gymnasium India 2017 - WaarBenJij.nu

Dag 4 Bangalore

Door: Indiagroep

Blijf op de hoogte en volg Marnix Gymnasium

21 Februari 2017 | India, Bangalore

Yayyyy daar zijn we weer! Met een hele bijzondere dag achter de rug.
De dag begon heel speciaal op het dakterras. We keken naar beneden, naar alle lieve kindertjes die naar school toe liepen, we waren heeeeeel enthousiast!!! We mochten ze bijna ontmoeten. Het ontbijt en het aankleden ging dan ook heel snel, want we konden niet langer meer wachten.
Daar stonden we dan voor een grote groep kinderen die ons allemaal heel verwachtingsvol aankeken, toen was het eindelijk onze beurt. De groep werd opgesplitst, de sportgroep nam de binnenplaats en de parkeerplaats, de knutselgroepen gingen de lokalen in en helemaal op de hoogste verdieping vond de dansgroep het auditorium.
De sportgroep was een groot succes!!! Van zenuwen of verlegenheid bleef niets over nadat Aron, Valentijn, Bo en Anna een gordiaanse knoop met de kinderen hadden gemaakt. Ook het voetballen ging soepel. De meiden van de sportgroep hebben zich ook heerlijk vermaakt met originele spelletjes met de kidz. Om met Anna’s woorden te spreken: “het was geweldig geweldig geweldig.”
De knutselgroep wist er ook een heel festijn van te maken. Hoewel het eerst even een kliederboel was (waarschijnlijk omdat ze Crissi niet begrepen, die zich voorstelde in het Nederlands) ging het uiteindelijk super goed! De kinderen hebben hun eigen schilderschorten gemaakt en mooie maskers geknipt en versierd met Crissi, Joël, Luan, Jasper, Amarens en Ela. Crissi heeft een trend gestart: het shufflen! Amarens: “Het was echt supergaaf!!! We hebben er heeeel veel van genoten en we hebben er superveel zin in om morgen weer te beginnen!”
Als laatste: dans en drama! Na een heftige warming-up was iedereen opgewarmd en hebben ze een serie grappige spelletjes gehouden. De kinderen leken geen genoeg te krijgen van Simon Says en de stopdans! Ook hadden de kinderen enorm snel de macarena door. Isabel, Myrthe en Hannah hadden het erg naar hun zin met de kidz en vroegen dan ook om meer lesuren. Isabel: “Ik wou dat ik de moves van een zo’n jongen uit onze lessen had.”
Na het lesgeven zeiden we dag tegen de kinderen, althans voor even. Als snel werden we buiten de schoolhekken belaagd. We hebben nog anderhalf uur met kinderen gepraat, gevoetbald, selfies gemaakt en handshakes gedaan. Toen was het voor de kinderen toch echt tijd om naar huis te gaan. Ze vroegen ons of we mee wilden, maar dat besloten we niet te doen. Misschien een andere dag ;).
We gingen op het dakterras nog even evalueren en nog even wat eten. Verder? The usual, Bo schrijft in haar boekje, Amarens is triggered en over Joël’s kwijlspel werd ook nog veel gesproken. Vanavond waarschijnlijk nog even een lekker potje weerwolven. See ya tomorrow!

Knuffels en Kusjes!
De Indiagroep 2017