Dag 6 Bangalore - Reisverslag uit Bangalore, India van Marnix Gymnasium India 2017 - WaarBenJij.nu Dag 6 Bangalore - Reisverslag uit Bangalore, India van Marnix Gymnasium India 2017 - WaarBenJij.nu

Dag 6 Bangalore

Door: indiagroep 2017

Blijf op de hoogte en volg Marnix Gymnasium

22 Februari 2017 | India, Bangalore

Hallo allemaal,
Na een ietwat kort nachtje door een gezellige girltalk zaten we toch stipt acht uur weer fris en fruitig aan het ontbijt. Na het eten van kartonnen brood en lekkere bananen en sinaasappels, vertrokken we naar de school voor een ochtend vol les en spel.
De groepen hadden het alleen vandaag een stuk zwaarder dan de dagen ervoor. De kinderen van de dansgroep waren iets te enthousiast en hadden moeite om te luisteren naar Hannah, Isabel en Myrthe. De jongens beleven maar doorgaan met hun radslagen en handstanden. De meisjes hielden maar niet op met kletsen. Na de lunch ging het echter wel beter doordat de kinderen door de dansgroep streng waren toegesproken.
Bij de tweede knutselgroep begonnen de jongens eerst met voetballen en de meisjes begonnen daarna met een tikspel. Nadat beiden de groepen terug waren in de klassen begon de chaos. Het ging vanaf dat moment bergafwaarts. In de groep van Amarens, Jasper en Ela Nur danste de kinderen op de tafel. De kinderen luisterde de niet naar hun bevelen en gingen rustig door waar ze mee bezig waren. In andere groep van Crissi, Joël en Luan ging het zeker niet beter. De goede bedoelingen van Joël om streng te zijn pakte niet helemaal goed uit. Crissi kan niet goed nee zeggen tegen de kinderen omdat ze iets te emotioneel betrokken is. Luan versterkt Crissi alleen maar meer hierin. Na de lunch waren de kinderen meer tot rust gekomen en kon er toch veel lol gemaakt worden.
Bij de sportgroep begonnen ze met zaklopen en kat-en-muis. Dit was heel erg leuk, maar het verliep met enige stress. Vervolgens gingen de jongens voetballen. Dit was erg gezellig en verliep daarom prima. De meisjes van de sportgroep gingen eerst hockeyen en daarna voetballen. Dat verliep ook niet helemaal soepel doordat de meisjes erg druk waren.
Morgen zullen alle groepen een presentatie geven. In de ochtend was er dan ook een beetje stress omdat het erop leek dat de presentaties niet af zouden komen, maar aan het einde van de middag zag het er toch zonnig uit.
Rond 15.00 uur vertrok de hele groep naar een enorme shopping mall. Een erg welkom tripje aangezien bij een paar de curry en rijst uit de neus kwam en de domino’s pizza zeer geliefd waren. De mall bestond uit vier verdiepingen en op de vierde hebben we met de groep lekker gegeten. Iedereen heeft mooie dingetjes gekocht, maar Ela Nur, Aron, Hannah en Myrthe hadden toch wel het aller tofste gekocht. Eenmaal terug bij Yuvalok zaten zij met de net-gekochte neusstrips aan tafel. Na een halfuur wachten mochten ze er eindelijk vanaf. Even huilen, want het deed nogal pijn om ze er vanaf te trekken. Vervolgens is er voor elk kindje een pakketje met cadeautjes gemaakt die we morgen (op de laatste dag *sniksnik*) zullen geven. Nu doet iedereen hun eigen dingetje. Isabel, Aron en Myrthe schrijven dit blog. Amarens en Crissi plakken hun hoofden vol stickers en Bo is weer aan het schrijven.
Morgen alweer de laatste lesdag. Ondanks de drukte gaan we die boefjes enorm missen. Updates zullen volgen.
Kusjes en knuffels,
De Indiagroep 2017

• 22 Februari 2017 - 21:47

Jan Goeijenbier:

Tjeminee wat een belevenissen, heel erg leuk om te lezen! Ik heb twee vragen. Hebben jullie leerlingen enig idee waar jullie vandaan komen en hoe het in Nederland is. En, inderdaad, waar zijn de foto's en video's?

• 22 Februari 2017 - 22:19

Gea:

Wat een leuk verslag! Tsja, dat krijg je met vrolijke, uitgelaten kinderen, die luisteren niet altijd. Fijn dat ze het zo naar hun zin gehad hebben met jullie! Sterkte morgen!